אין שלום • הרבנים עמאר ומאזוז לא מעונינים ב'מועצת'

אין שום סיכומים כי מעולם לא היו דרישות, היו תקופות מאד מאד לא נעימות, אבל, גם בתקופות האלו, לא היו דרישות לאף צד, שברגע שהם ימולאו - המחלוקת תיעלם
ישראל פריי 4 Comment on אין שלום • הרבנים עמאר ומאזוז לא מעונינים ב'מועצת'

גלי השמועות על מגעים להשכנת שלום בפילוג הספרדי, מתנפצים אלי מציאות • בנו של הרב עמאר: "אין לו שום רצון ושאיפה להיכנס למועצת" • מקורבו של הרב מאזוז: "זה מעליב. ראש הישיבה עשה צעד בתפיסה של מה טוב לעם ישראל" • האזינו

אין שום סיכומים כי מעולם לא היו דרישות, היו תקופות מאד מאד לא נעימות, אבל, גם בתקופות האלו, לא היו דרישות לאף צד, שברגע שהם ימולאו - המחלוקת תיעלם
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

גם בחלוף שנה ויותר מהבחירות האחרונות, והיעלמותה של מפלגת 'יחד' מהמפה הפוליטית, ממשיך הפילוג הספרדי להעיב על הציבור. בימים האחרונים דווח על מאמצים להשכנת שלום בין הפלגים, דיווחים שהתמקדו בהצעת הגאון רבי ראובן אלבז לפנות את מקומו במועצת החכמים לטובת הרב עמאר או הרב מאזוז.

אך למרות הציפייה לבשורת השלום והאופטימיות שהפרחת הידיעות פיזרה, מסתבר כי במציאות, הדרך לשלום עוד ארוכה, וכי הבעיות קשות ועמוקות מני דיון על מקום סביב שולחן ה'מועצת'.

ב'מהדורה המרכזית' של 'קול חי' התראיין הערב הרב אליהו עמאר, בנו של הראשל"צ הגאון שלמה משה עמאר, וטען בתוקף: "הרב אמר בכל הזדמנות שאין לו שום רצון ושאיפה להיכנס למועצת, ב"ה יש שם רבנים חשובים, הרב לא רואה צורך ועניין להיכנס למועצת, אף פעם זה לא עמד על הפרק, הוא לא עסק בזה".

הרב עמאר החמיא לניסיונות השלום של הגר"ר אלבז, אך ביקש להדגיש: "אין שום סיכומים כי מעולם לא היו דרישות, היו תקופות מאד מאד לא נעימות, אבל, גם בתקופות האלו, לא היו דרישות לאף צד, שברגע שהם ימולאו – המחלוקת תיעלם".

בא נניח את הדברים על השולחן, הייתה דרישה מצד מור אביך לקבל מכתב התנצלות מאריה דרעי, על זה יש סיכומים?

"הדרישה קיימת, אבל לא עלה במו"מ. כשבאו אנשים ואמרו שאריה דרעי רוצה לבוא… הרב אמר… הוא עשה עוול גדול לרב, שנלחם כל היום ברפורמים – אלו עם כיפות ואלו שבלי כיפות – ובאו והעלילו עלילה נוראה שהרב כביכול עשה 'דיל' עם אנשים שאותם הוא הגדיר בכלל 'מחוץ לגדר', שהיה היתכנות שהרב יעזור לנציג שלהם ברבנות הראשית. מי שיודע את התנהלות, בזכות הרב זה הגיע למצב שלא היה לו סיכוי".

"אנחנו מדברים כרגע על רבנים וגדולי ישראל, אין שום דבר משמעותי שהרב התנה, המכתב זה עניין בינו לבין אריה דרעי. אם על זה כל המחלוקת, אז על זה אנחנו בסדר גמור".

• • •

גם ששון טרבלסי, מקורבו של הרב מאזוז, מיהר לצנן את ההתלהבות: "זה מעליב, לא המקום ב'מועצת' הוא נושא הויכוח. אם ראש הישיבה קם עשה צעד בתפיסה של מה שטוב לעם ישראל, בטח שלא המקום ב'מועצת'…".

תנועת 'יחד' עדיין קיימת? במה זה בא לידי ביטוי?

לתנועה שלנו יש יו"ר, הוא אחראי על כל התנועה והמשתמע ממנה, אנחנו יושבים עם מרן ראש הישיבה לעתים תכופות, מעדכנים אותו, מתעדכנים ממנו, מקבלים ממנו הוראות והנחיות".

תן לי דוגמה להנחיה שניתנה בחצי שנה האחרונה.

"סדר סילוק החובות למי להתחיל ולמי לסיים".



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    הרב עמאר הצדיק יודע בדיוק מי זה חכם שלום ומכיר בקדושתו, רק אדם קדוש יודע להבחין בקדושה

  2. 3

    העסקנים עושים בלאגן ולא רוצים , הרבנים לא יודעים כלום אז שיפסיקו לבלבל את הראש שלא רוצים פשוט לא מדווחים להם מה שרוצים שיקרה

  3. 2

    הרב עמאר מלאך! קדוש! איש אלוקים!!!
    בורח מן הכבוד באופן שלא נתפס בשכל האנושי.
    כואב הלב על מה שדרעי עשה לו.

  4. 1

    חצוף מה אתה יודע בכלל, איך אתה כותב בגאוה כזאת מה שדרעי עשה לו
    כן כולם יודעים שהיה נתק בבחירות לרבנות הראשית לישראל וכולם יודעים למה
    אבל עכשיו מה אתה רוצה יש אחדות בקטע הזה תרגע מה אתם מעלים זכרונות – אריה גדול תמשיך להנהיג את התנועה בדרך שמורה לנו חכם שלום וכל רבני וגדולי יהדות ספרד בארץ